קידום אתרים בגוגל

קידום אתרים בגוגל הפך למוצר חובה בשוק האינטרנט היום. כל בעל אתר אינטרנט, כבר מבין שללא קידום בגוגל, האתר שלו לעולם לא יוכל להגיע למקום שבו הוא יהיה רלוונטי לקהל הגולשים וללקוחות הפוטנציאלים של האתר. נתונים סטטיסטיים רשמיים של איגוד האינטרנט הישראלי אומרים שרק פחות מעשרה אחוז מהגולשים באינטרנט, מגיעים לבדוק תוצאות חיפוש בדף התוצאות השני. מסקנה – אם אתר האינטרנט שלכם נמצא בעמוד שני או אחריו, אף גולש לא יגיע אליו. בשביל זה קיים קידום אתרים בגוגל.

כל עסק המחליט להקים אתר אינטרנט, בדרך כלל עובר כמה שלבים קבועים: שלב ראשון: האתר הראשון שבדרך כלל מוקם, נבנה על ידי קרוב משפחה או חבר, כשהכוונה היא לחסוך במחיר. הוא אכן יוצא זול, אך ברמה מאוד נמוכה. שלב שני: בעל העסק מבין שצריך אתר ברמה גבוהה יותר, פונה לאדם או לחברה שעוסקת בבניית אתרים, כדי שיבנו לו אתר יותר מקצועי, כזה שיוכל לייצג את העסק בצורה טובה יותר. לפעמים עסקים גם נאלצים לעשות שדרוג מספר שלוש, כדי להגיע לרמת אתר, שתספק אותם.

לאחר שיש אתר מספק, מגיעה השאלה: למה אני לא מוצא את האתר, כשאני מחפש אותו בגוגל? התשובה היא: כי הוא נמצא בעמוד 89 בתוצאות החיפוש, קשה להגיע לשם. בשלב הזה מבינים שצריך להשקיע בקידום אתרים בגוגל.

קידום בגוגל- איך זה מתבצע? קידום אתרים בגוגל מתחלק לשני חלקים עיקריים

  1. ביצוע אופטימיזציה לדפי האתר – החלק הזה מורכב מפעולות הדורשות ידע תכנותי, כמו שינוי שמות דפי האתר, כך ששמו של דף ספציפי יתאים לתוכן המדויק שלו, סידור קוד התוכנה של הדף כך שיתאים למנועי החיפוש ויקל על מציאת האתר ודפי האתר, התאמה וסידור של מילות המפתח הרלוונטיות לאתר בין דפי האתר השונים ויצירת תוכן ממוקד ורלוונטי, כזה שימשוך את מנועי החיפוש לדרג את האתר כאתר איכותי. האופטימיזציה כוללת עוד המון חלקים ותרומתה לקידום בגוגל היא מכרעת.
  2. יצירת מבנה קישורים רחב ואיכותי – החלק השני של קידום אתרים בגוגל הוא יצירת קישורים המצביעים על האתר כמומחה בתחומו. מנועי החיפוש מדרגים את האתרים השונים לפי מספר הקישורים הנכנסים שמובילים אליהם מתוך אתרים אחרים ברשת. יש מגוון אדיר של דרכים להשיג קישורים נכנסים כחלק מקידום בגוגל. אך גם הקישורים הנכנסים מתחלקים לרמות איכות שונות, לכן מומלץ מאוד להיזהר מחברות המציעות קידום אתרים בגוגל שאוספות קישורים נכנסים מאתרי פורנו במדינות זרות, למשל.

קידום אתרים בגוגל – מחיר

יש חברות רבות המציעות שירותי קידום בגוגל. מאד חשוב לבחור בחברה בעלת המלצות של לקוחות מרוצים, בעלת ידע וניסיון בתחום. חשוב לא פחות לבחור בחברת קידום אתרים בגוגל המציעה מחירים אטרקטיביים לבעלי עסקים קטנים ובינוניים, כאשר הדגש הוא לא על חברה שלוקחת מחירי הפסד, אלא חברה בעלת מבנה תפעולי רזה, שלא מעבירה את הוצאות המשרד אל הלקוחות.