הסוד להעלאת Edge rank בפייסבוק

קידום אתרים בפייסבוק – הסוד להעלאת Edge rank

במדריך הקודם בסדרה למדנו כיצד ניתן להעלות את דירוג ה- Edge rank של העמוד העסקי באתר פייסבוק, כיצד להפוך את התכנים שלנו לאהובים יותר על הגולשים ובכך להפוך את הפרסומים שלנו לאפקטיביים.

היום, ניקח את הפרסום בעמוד העסקי צעד אחד קדימה ונלמד איך ניתן להגדיל את מעורבות המשתמשים בתכנים עצמם וכך לסייע לנו להפוך את הפרסום בפייסבוק ליעיל הרבה יותר.

מעורבות משתמשים – על מה ולמה?

כפי שראינו במדריך הקודם, פייסבוק מודד את התכנים שאנחנו מפרסמים מתוך העמוד העסקי על פי הצלחתם בקרב המשתמשים באמצעות מדד שנקרא User Engagement. למעשה כל הודעה שאנחנו מפרסמים נספרת על פי כמות הלייקים, התגובות והשיתופים של המשתמשים השונים (גם כאן אימא שלכם לא נחשבת).

ככל שההודעה שפרסמתם תקבל יותר מעורבות ממשתמשים כך היא תופיע במיקום גבוה יותר בפיד החדשות של כל אחד מהמשתמשים שעשו לייק לעמוד, גם אם הוא עצמו כלל לא שיתף את התוכן הספציפי.

מעולה! איך מגדילים את מעורבות המשתמשים בתכנים של העמוד העסקי?

שאלת מיליון הדולר היא כמובן איך גורמים למשתמשים בעמוד העסקי שלכם להיות מעורבים בתכנים שלכם, להוסיף לייקים, להגיב וכמובן לשתף את התכנים השונים. התשובה, תאמינו או לא, היא בפרסום של לא מעט תכנים שאינם שיווקיים בעמוד העסקי שלכם.

המטרה בעיקרון זה היא משיכת הגולשים אל העמוד העסקי שלכם בשל התוכן המעניין שאתם יוצרים או משתפים ממקורות אחרים. ככל שהתכנים יהיו רלוונטיים יותר למשתמשים, כך מעורבותם בתוכן תהיה גדולה יותר, העמוד העסקי שלכם ייהנה מדירוג גבוה של מעורבות משתמשים ויזכה לחשיפה גדולה יותר.

הקפידו לפרסם תכנים בכמות רבה, אך לא באופן שיהפוך את הדף שלכם למעיק על המשתמשים. כמות הפרסומים המומלצת היא שלושה פרסומים ביום – בבוקר, בצהריים ובערב, כאשר שמונים אחוז מהפרסומים עצמם אינם שיווקיים אלא מיועדים ליצירת מעורבות משתמשים גבוהה.

כדי להפוך את התהליך לפשוט יותר מומלץ להשתמש באפשרות לפרסום פוסטים מתוזמנים באופן אוטומטי הזמינה בפייסבוק מתוך הפרופיל העסקי. כך לא תצטרכו לשבת מול הפרופיל העסקי כל היום ולפרסם את הפוסטים באופן ידני בזמנים המתאימים.

אז אילו סוגי תכנים מגדילים את מעורבות המשתמשים ?

את התכנים שאתם מפרסמים במטרה להגדיל את מעורבות המשתמשים בעמוד העסקי שלכם ניתן לחלק לשלושה סוגים:

פרסומי טקסט – פרסומים המכילים טקסט בלבד ושואלים את המבקרים בעמוד העסקי שאלה פשוטה עליה הם מתבקשים להשיב או משפט אותו הם מתבקשים להשלים. המשתמשים יגיבו לשאלה כשאלה פשוטה שאינה מצריכה מהם מחשבה ויפיקו תגובות רבות וכמובן לייקים חדשים.

פוסט תמונה – פרסום תמונה שתעורר רגש אצל המעריצים בצירוף כיתוב קצר. התמונה תגרום למשתמשים לצחוק או להגיב לה ולעיתים אף תגרור בעקבותיה דיון בין המשתמשים אשר יגרום לגידול במעורבות המשתמשים.

פרסום פוסטים – פרסום קישורים לפוסטים מחוץ לאתר פייסבוק המכילים מידע רב שרלוונטי למשתמשים הפוקדים את העמוד. את פרסום הפוסטים ניתן לחלק לפרסום פוסטים חדשים שפורסמו ולפוסטים ישנים יותר שעדיין רלוונטיים בעבור קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם.

מומלץ לגוון בין סוגי הפרסומים השונים בעמוד העסקי שלכם כדי לפנות לכמה שיותר משתמשים. אם אחד מהפרסומים לא קיבל את המענה הצפוי אין צורך להתייאש – בדקו את עצמכם כל העת וכך תוכלו ללמוד מהם התכנים שמעוררים את המשתמשים שלכם.

ומה בנוגע לתכנים שיווקיים?

במקביל לפרסום התכנים להעלאת מעורבות המשתמשים הקפידו לפרסם גם תכנים שיווקיים המוכוונים באופן ספציפי לקהל המשתמשים שלכם.

לאחר שלמדתם אילו תכנים מעוררים את תגובתם של המבקרים בעמוד שלכם, השתמשו באותה הטכניקה כדי לבנות את אסטרטגיית השיווק שלכם ברשתות החברתיות ובנו תכנים מתאימים.

תוכלו לגבות את הפרסום השיווקי בשאלה, פרסום פוסט חיצוני או תמונה וכך להגדיל את כמות הלחיצות על הקישור המצורף.

לסיום: נקודה למחשבה

זכרו כי הרשת החברתית דינמית ומשתנה כמעט בכל דקה. הקפידו לבדוק את רמת מעורבות המשתמשים בתכנים שלכם מידי יום ובחנו את הצעדים הבאים שלכם.

כל אירוע בתוך הרשת החברתית או מחוצה לה יכול להשפיע לחיוב או לשלילה על התכנים שאתם מפרסמים ולהוביל אתכם להצלחה או לכישלון בניהול העמוד העסקי שלכם.

רוצים לקרוא מאמרים נוספים שלנו בנושאים של קידום אתרים בפייסבוק וקידום בגוגל?

אנחנו מזמינים אותכם למדור מאמרי קידום אתרים.

שיתוף:
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook