שיווק באמצעות תוכן - הליבה של קידום אתרים בשנת 2016

שיווק באמצעות תוכן – הליבה של קידום אתרים בשנת 2016

הכללים עבור SEO אפקטיבי השתנו בשנים האחרונות. כמומחים בקידום אתרים, נסקור את תמונת המצב הנוכחית של SEO. בנוסף, נסביר איך תוכלו לשפר ולמקסם את התוכן שלכם.

פעם, אם הייתם מעוניינים לקדם את האתר שלכם ולשפר את הדירוג שלו במנועי החיפוש, היה עליכם רק "לדחוס" שפע של מילות מפתח בתכנים שלכם. אסטרטגיה זו עבדה במיוחד עבור בעלי אתרים, שהיו מעוניינים בהצגת פרסומות ומודעות ולא התעניינו במבקרים חוזרים.

היום, קידום אתרים אינו רק הפצה של מילות מפתח, אלא הרבה יותר. בעלי עסקים רבים לומדים איך לייעל את אתר האינטרנט שלהם, מתוך סיבות אלו:

  • כדי שהאתר יהיה קל ונוח לניווט וידידותי למשתמש.
  • כדי שלקוחות פוטנציאליים שמחפשים מוצרים ושירותים בגוגל, יוכלו לאתר את בעלי העסקים האלו במהירות.

משמעות הדבר היא, שכיום חברות אינן מסתפקות בהזרמת תנועה של מבקרים חדשים לאתר שלהן. הן מעוניינות להגדיל את מספר הכניסות מצד מבקרים חוזרים. זאת – באמצעות כתיבת תוכן איכותי, המותאם במיוחד לקהל היעד וללקוחות הפוטנציאליים שלהן.

בוודאי יצא לכם לשמוע מנהלי אתרים ומומחי SEO, שאמרו כי "התוכן הוא המלך". אמירה זאת נכונה מאוד, שכן אתר שאינו משקיע בתכנים, לא ימשוך אליו מבקרים, בוודאי לא מבקרים חוזרים. זאת, אפילו אם האתר משקיע במוצרים אטרקטיביים.

לתוכן באינטרנט יש שני היבטים חשובים: איכות וכמות

כשמדברים על איכות – הכוונה להעשיר את הקורא בתוכן אינפורמטיבי ומעניין, כך שהוא ירגיש שהוא למד דבר מה. זהו כוחו של תוכן איכותי. כל זאת, מבלי לשכוח את מילות המפתח, שבהמשך נרחיב אודותיהן.

מבחינת כמות – האתר צריך להתעדכן באופן שוטף. המאמרים או הפוסטים שמתווספים לאתר, יכולים להיות דומים באורכם, אך חשוב "לרפרש" את האתר – ע"י הוספת עמודים חדשים, פוסטים חדשים וכו'. הוספת תכנים חדשים הופכת את האתר לדינמי – מה שגוגל מאוד אוהב – וכן מאפשרת לקהל חדש להיחשף אליו.

מבחינת התדירות שיש לעדכן ולהוסיף תכנים, הדעות חלוקות. יש מומחים שיטענו, שתדירות של פעם בשבוע מספיקה ויש מומחים אחרים, שיטענו שיש לעדכן את האתר לפחות פעמיים-שלוש ביום. כמובן שתדירות עדכון האתר, תלויה גם באופיו: בלוג מסחרי צריך להתעדכן על בסיס שעתי, בעוד אתר סטטי יכול להתעדכן פעם-פעמיים בשבוע.

הבלבול לגבי קידום אתרים ושיווק באמצעות תוכן הולך וגובר. בלבול זה נוצר בעקבות השאלה: האם קיים קשר בין SEO ושיווק באמצעות תוכן? אם כן, כיצד אפשר לשלב ביניהם?

למען הסר ספק, שיווק באמצעות תוכן ו-SEO הם כמו לחם וחמאה: מתאימים זה לזה באופן פשוט מושלם!

"התוכן הוא המלך" הוא משפט שחוזר על עצמו שוב ושוב, כשמדובר בהצלחה בקמפיין SEO. אכן, תוכן איכותי הוא הסיבה העיקרית להצלחה בקמפיין SEO. כשמתחילים לדבר על SEO, האלמנט הראשון שמדברים עליו, הוא אלמנט התוכן.

תוכן איכותי

תוכן איכותי חשוב יותר מכל נושא אחר. כאשר אתם מתחילים לכתוב את התוכן שלכם לקמפיין SEO, הדבר הראשון שעליכם לשאול את עצמכם הוא: האם אני מייצר תוכן איכותי?

בעלי אתרים שמעוניינים" להתברג" עם האתר שלהם במנועי החיפוש, חייבים לשים דגש על איכות התוכן שלהם. איכות התוכן, היא זו שתקבע את מיקום האתר במנועי החיפוש. לכן, חשוב שאיכות התוכן שאתם כותבים תהיה טובה ואיכותית, במיוחד בהשוואה לאינפורמציה בנאלית, המופיעה במאות אתרים אחרים.

שאלות נוספות, שעליכם לשאול את עצמכם בנוגע לתכנים שלכם, הן:

  • האם התוכן מספק לגולשים סיבה להשתהות באתר יותר מכמה שניות?
  • האם התוכן אכן מציע ערך אמיתי, ייחודי ושימושי, שגולשים לא ימצאו במקום אחר?
  • האם התוכן אטרקטיבי, מושך, מציע ערך מוסף ומגרה את הגולשים להמשיך לקרוא?

אלה הן רק חלק מהשאלות שעליכם לשאול את עצמכם, כאשר אתם רוצים לבדוק אם אתם מספקים תוכן איכותי לקהל היעד שלכם.

מחקר תוכן / מחקר מילות מפתח

אחד הגורמים – אולי אף הגורם החשוב ביותר ב-SEO וביצירת תוכן מעולה – הוא מחקר מילות מפתח מוצלח. כיום יש מגוון כלים, המאפשרים לכם לגלות מילים ספציפיות, שגולשים מחפשים.

אם אתם מעוניינים ליצור תוכן בהתאם למילות מפתח אלו ולקדם את אותם מונחי החיפוש (או מה שנקרא "שאילתות", שגולשים מקלידים בגוגל), עליכם לייצר תוכן שייתן מענה לשאילתות האלו.

חשוב גם לקלוע לכוונת הגולש, מה שעלול להיות לא פשוט כלל. לדוגמא, שאילתת "הימנעות ממלנומה", עשויה להציג עמודים המתארים דרכים למניעת סרטן העור. עם זאת, מנועי החיפוש עשויים לא לדרג דף שעוסק ב"הימנעות ממלנומה". זאת, מכיוון שכוונת הגולשים שהקלידו שאילתה זו, הייתה למצוא "עצות למניעת סרטן העור". לכן, חשוב שהתוכן שלכם יהיה מנוסח באותה שפה, שהלקוח הפוטנציאלי שלכם משתמש בה, מה שנקרא "שפת הלקוח".

שימוש במילות מפתח בתוכן שלכם

אחרי שביצעתם חקר מילות מפתח (עשיתם זאת, נכון?) – מצאתם את המילים שתרצו לשלב בתוכן שלכם. לחלופין, אם כבר יצרתם תוכן איכותי לפני שביצעתם מחקר מילות מפתח, הגיע הזמן לבחון מחדש את החומר ולעשות בו קצת עריכה.

בשורה התחתונה, אם אתם רוצים שאנשים ומנועי חיפוש יגיעו לעמוד שלכם, כדאי שתשלבו בתוכן שלכם את המילים שאתם רוצים לקדם.

לגבי תדירות מילות המפתח: אין מספר מדויק של פעמים, שצריך לחזור על מילות המפתח . גם אם "צפיפות מילות מפתח" נשמעת מדעית משהו – נסו להשתמש בשכל הישר. אל תגזימו בשימוש יתר במילות מפתח. הכי חשוב שהתוכן שלכם יראה "טבעי", לא כאילו נכתב למטרות קידום.

לעניין את הקורא

לעיתים, אנשי שיווק "מסורתיים" באים בביקורת לחברות קידום אתרים, לגבי התמקדותן במחקר מילות מפתח ואופטימיזציה לתוכן. הם טוענים, כי חברות קידום אלו אינן מתמקדות במטרה הסופית, שהיא לבדר, לעניין ו"לפתות" את הקורא.

תפקידם של מנועי החיפוש ובראש ובראשונה – גוגל

כדי להבין עד כמה מהותי התפקיד החיוני שממלא התוכן – עליכם לשנות תחילה את הדרך שבה אתם חושבים. חשבו ממש כאילו הייתם גוגל. מהי המטרה העיקרית של גוגל? ובכן, מטרתו העיקרית היא לעשות כסף. אולי התשובה הזו תפסה אתכם לא מוכנים. רוב האנשים היו בוודאי עונים, כי המטרה העיקרית של גוגל היא לספק "חוויית חיפוש אולטימטיבית". אבל המציאות היא שגוגל, כמו כל תאגיד אחר, בראש ובראשונה מנסה לעשות כסף, באמצעות בניית קהל משתמשים נאמן.

בסופו של דבר, תוכן הוא מה שכל משתמש מחפש. התוכן יכול להופיע בצורת סרטונים, מאמרים, אתרי ויקי, בלוגים או כל מדיה חברתית אחרת – אך כל אלו נחשבים כתכנים.

הכלל העיקרי ליצירת תוכן איכותי, הוא ליצור תוכן מעניין, כלומר, תוכן שאתם בעצמכם הייתם מעוניינים לקרוא. אם נחדד: לא רק "עדכונים מהירים" על העסק/התעשייה שלכם, אלא גם תוכן המאלץ את קהל הקוראים שלכם לנקוט בפעולה. התחילו לחשוב על התוכן והרעיונות כמגנטים: תוכן איכותי ימשוך לקוחות רבים.

מסקנה

הטענה ש"שיווק באמצעות תוכן הוא ה-SEO החדש", היא טענה לגיטימית בהחלט. ישנם אנשים שבטוחים, כי זו המציאות בשנת 2016.

שיתוף:
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook