אז לכולם יש דף פייסבוק: לשכנה שלך, לבעל המכולת, לפפסי-קולה ולקרם הידיים האהוב על הקוסמטיקאית שלך.
Source: pinterest.com via Jennifer on Pinterest
.
ואם אתם לא שם, האם אתם באמת לא קיימים?
חשוב להבין שהמטרה של קידום בפייסבוק היא לא להחליף את השיווק המסורתי אלא להיכנס למקום שבו הלקוחות הפוטנציאלים שלכם ממילא מבלים זמן רב ולגרום להם לרצות לבלות מעט מהזמן הזה במחיצתכם.
Source: pinterest.com via Marcin Wagner on Pinterest
.
אז איך עושים קידום בפייסבוק? ריכזנו עבורכם מספר טיפים חשובים ולא מעט חומר למחשבה:
1. אל תקפצו על עגלת הפייסבוק מבלי לדעת למה.
אתם זקוקים לאסטרטגיית שיווק וזה אומר להחליט מספר דברים מראש: האם דף הפייסבוק שלכם ישמש כחלק ממאמצי המיתוג? כדרך למתן שירות לקוחות? כדרך לפרסם תמונות מגרות של המוצרים שלכם או כפלטפורמה למידע חשוב? האם אם אתם רוצים למכור, להפגין ידע או סתם לתת ללקוחות שלכם תחושה שהם חלק מהעניין? החליטו מהי המטרה של דף הפייסבוק שלכם והשתמשו בו בהתאם.
2. שמרו על עיצוב אחיד.
אם צבעי הלוגו והאתר שלכם כחולים ואדומים, אל תצרו דף פייסבוק צהוב. חשבו על דף הפייסבוק שלכם כחלק מהמאמץ הכולל למיתוג העסק. עיצוב שהלקוחות יוכלו לזהות, ולהזדהות עמו במבט אחד.
Source: followthecolours.tumblr.com via Sandi on Pinterest
.
נצלו את הבמה שמעניק לכם פייסבוק על מנת להפנות את הלקוחות לאתר שלכם (ראו אפליקציות מתחת לתמונה הראשית).
3. גרמו להם להירשם.
ההיגיון אומר שיש ערך בפרסום ללקוחות שכבר הפגינו מספיק עניין במוצר שלכם בכדי להירשם לדף הפייסבוק. אז גרמו להם להירשם! הציעו הטבה בתמורה, הנחה או מוצר בחינם או ערכו תחרות בין עושי הלייק.
Source: facebook.com via Ben Bridge Jeweler on Pinterest
4. פרסמו לעיתים קרובות.
אם אתם לא שם, כבר עדיף שלא תתקיימו. דף פייסבוק זנוח במשך חודשים, לאחר שבהתחלה התלהבתם ופרסמתם מספר פעמים ביום, שולח מסר ללקוחות שכבר לא אכפת לכם. עשו חושבים והחליטו האם תחזוקה שוטפת של דף פייסבוק היא משהו שחשוב לשיווק העסק שלכם. אם התשובה היא כן, הכינו לוח זמנים שתוכלו לעמוד בו, וקדימה, לעבודה.
5. אל תייבשו אותם.
אם לקוח מתקשר למספר הטלפון של העסק שלכם או שולח לכם מייל, הרי ברור שתענו לו – אותו הדבר תופס לגבי הפייסבוק. אתם רוצים ליצור קשר אינטימי ובלתי אמצעי עם הלקוחות שלכם והתעלמות מהם תיצור את הרושם ההפוך.
6. עקבו אחרי המידע שלכם ודעו לאן הוא מגיע.
האלגוריתם של פייסבוק גורם לכך שהרשומה החדשה והמגניבה שפרסמתם לא מגיע בפועל אפילו לחצי מאוהבי הדף שלכם.
Source: laurarubinstein.com via Laura Rubinstein on Pinterest
.
אז עקבו בערנות אחרי הסטטיסטיקה שמספק לכם הפייסבוק וראו איזה סוג רשומה יוצר הכי הרבה עניין. מיקוד כזה יחסוך לכם זמן ומאמץ של השקעה של קידום בפייסבוק שלא משיג את יעדו. ואם תרצו בכל זאת להגיע לכולם? פייסבוק מציע, בתשלום כמובן, דרך לקדם את הרשומות שלכם ולעקוב אחרי התוצאות בדפים של העוקבים אחריכם. אז הכניסו את זה לתקציב, אם תרצו. נסו ותראו האם זה מביא לכם תוצאות.
7. ואם בתשלום עסקינן, מודעות בתשלום יכולות להיות רעיון טוב לקידום העסק שלכם בפייסבוק.
Source: searchenginewatch.com via Incion Web on Pinterest
.
בעזרתן תוכלו למקד את מאמצי השיווק שלכם ע"פ גיל, מין ומיקום גיאוגרפי. צרו לכם תקציב קטן בתור התחלה והתחילו לשחק. מקדו את המודעות שלכם ע"פ תחומי עניין! ואם החלטתם שזה לא שווה את הכסף? אתם רשאים להפסיק את התשלום בכל עת.
8. נצלו את המוצע לכם בחינם.
פייסבוק מציע למנהלי הדפים אפליקציות חינמיות לעזרה בניהול קמפיין הפרסום שלהם. Facebook Insights למשל הוא סט של כלים המנתחים את התנועה אל ומן הדף שלכם. השתמשו בו בכדי להבין מי מדבר עליכם ומתי, ובתגובה למה. למדו מה עובד ועשו זאת שוב.
הרעיון השזור בכל אחד מהטיפים שלנו היום הוא פשוט: הבינו מה אתם רוצים להציע ללקוחות שלכם באמצעות הפייסבוק ולמדו לעשות זאת. הבינו כיצד הדף יכול לשרת את הלקוחות שלכם, להציע להם מידע בחינם ופינוקים לעוקבים נאמנים. לקוח מרוצה או לקוח מתרשם יחלקו זאת עם אחרים וכך, כולם מרוויחים.
Source: mcpactions.com via Tracy on Pinterest