מגוון פתרונות לקידום העסק שלך

לבעלי עסקים המבינים את חשיבות הקידום בגוגל, אך כאלה שלא יכולים כרגע להשקיע כסף בקידום אתרים בגוגל, אנחנו מזמינים אתכם לקרוא על השיטות שאנחנו פיתחנו: "קידום אתרים חצי חינם" ו"בניית אתרים כמעט חינם".

פרסום באתרים ישראלים מובילים

אחד הדברים הראשונים שלומדים בתחום האינטרנט או בתחום הפרסום בכלל, הוא לנסות להגיע לכמה שיותר לקוחות, בכמה שיותר דרכים. הרעיון הוא לא להציף את האינטרנט בחומר פרסומי מיותר וללא ממוקד אלא בדיוק להיפך, לאתר היכן בדיוק נמצאים הלקוחות הפוטנציאלים של העסק ולפנות אליהם בכל אותם המקומות. אם הלקוחות הפוטנציאלים של העסק הם לצורך הדוגמה: בני 18-28, גרים באזור המרכז, לובשים משקפיים וחולים על מחשבים, הרעיון הוא לאתר את כל אותם המקומות בהם גולשים אותם אנשים, העונים על הדרישות הללו ולהציג להם את המסרים הפרסומיים. בדוגמה הספציפית הזו, היינו מנסים את וואללה משחקים, כפלטפורמה פרסומית מתאימה. בדיוק למטרה זו, הקמנו את מחלקת פרסום באתרים ישראלים מובילים, שתפקידה לאתר את הלקוחות הפוטנציאלים של העסק המפרסם ולבנות את המסר הפרסומי הממוקד ביותר, כדי להפנותו לאותם לקוחות.

פרסום באתרים ישראלים מובילים – סוגים:

החלק של פרסום באתרים ישראלים מובילים, כולל בתוכו המון מרכיבים, אבל כדי לנסות להבהיר,נניח שהוא מתחלק לשני חלקים עיקריים:

א. פרסום בקישורים ממומנים Google adwords – הקישורים הממומנים הולכים ותופסים חלק הולך וגדל בתחום הפרסום בכלל ובתחום הפרסום באתרים ישראלים מובילים בפרט. הקישורים הממומנים מציעים פרסומות ממוקדות לפי מילות חיפוש ספציפיות, הנקבעות על ידי הלקוח המפרסם ונמצאים בצד שמאל ומעל התוצאות חיפוש במנוע החיפוש גוגל, בנוסף הקישורים הממומנים נמצאים בכל אותם האתרים שלוקחים חלק ברשת הפרסום של גוגל, כאשר גם שם הפרסומות מותאמות אסטרטגית לפי מילות חיפוש שנקבעו מראש על ידי הלקוח המפרסם. הקישורים הממומנים הם חלק גדול מאוד מאסטרטגיית פרסום באתרים ישראלים מובילים ונחשבים כיעילים מאוד.

ב. חלק גדול וחשוב לא פחות מפרסום באתרים ישראלים מובילים הוא פרסום באתרי תוכן גדולים, בעלי תנועה מאסיבית של גולשים, כאשר הייחוד של אותם אתרים, הוא שהם כוללים בתוכם נושאים רבים ושונים, כך שמושכים קהל גולשים מאוד מגוון. אם נשתמש בדוגמה שלנו, האתר Walla הוא אתר בעל תנועה עצומה של גולשים, כאשר הוא מפולח להמון מדורים בעלי תחומי עניין שונים, כך שאם נרצה לפרסם לקהל היעד אותו תיארנו קודם, נפרסם ב-Walla מחשבים, mako דיגיטל וכדומה. פרסום באתרים ישראלים מובילים הוא תת ענף מאוד יעיל בעולם הפרסום באינטרנט.

פרסום בפייסבוק

פרסום בפייסבוק הוא כלי חדש יחסית בתחום הפרסום באינטרנט, הכלי הזה צובר עוצמה במהירות מדהימה והאפקטיביות של פרסום בפייסבוק לא מוטלת בספק אפילו ביחס לקישורים ממומנים בגוגל. למי שלא מכיר, פייסבוק הוא הרשת החברתית הגדולה בעולם, כשמספר המשתמשים בעולם הוא מעל 400 מיליון איש. התנועה בפייסבוק היא יותר משמעותית מאשר זו בגוגל, היות וגולשים נמצאים בגוגל רק מספר שניות או דקות, כאשר בפייסבוק חלקם מבלים שעות. כולם מכירים את הפרסום בקישורים ממומנים בגוגל, אז עכשיו ישנה האפשרות המקבילה לפרסם קישורים ממומנים גם בפייסבוק. פרסום בפייסבוק מתבסס על העובדה שלפייסבוק יש מידע מפורט מאוד על הגולשים בה, היות וכל גולש פותח חשבון וממלא כרטיס אישי עם פרטים אישיים רבים הכוללים גיל, מקום מגורים, חברים, לימודים ואפילו מקום עבודה. אם הפרסום בגוגל מתבסס על נתוני גלישה שגוגל צברה על הגולשים, שיכולים לא להיות מדויקים לחלוטין, פרסום בפייסבוק מתבסס על נתונים שהגולשים עצמם מסרו לפייסבוק מרצון, מה שהופך את הפרסום בפייסבוק להרבה יותר ממוקד ומדויק. פרסום בפייסבוק היא אופציה חדשה יחסית בעולם הפרסום באינטרנט, אך זוהי אופציה שכמעט אף אחד לא מוכן לוותר עליה היום.

מה הם יתרונותיו של פרסום בפייסבוק אל מול פרסום בקישורים ממומנים של גוגל:

1. הפרסומות כוללות תמונה – כולם שמעו את המשפט תמונה אחת שווה אלף מילים, אז פייסבוק ניצלה את המשפט לטובתה ומציעה למפרסמים בפייסבוק את האופציה לשים תמונה בפרסומת, דבר שבטוח עוזר למשוך את תשומת לב הגולשים.

2. פרסום בפייסבוק הוא הרבה יותר ממוקד מהפרסום בגוגל – בזמן פתיחת חשבון פייסבוק, כל אדם נדרש להזין פרטים אישיים רבים. העובדה שבלי פרטים אישיים מפורטים ונכונים יהיה למשתמש קשה לנהל מערכת של חברים ומערכות יחסים וירטואליות, יוצרת מצב שבו לפייסבוק יש מידע מפורט ביותר על הגולשים. פרסום בפייסבוק מתבסס על המידע הזה, שנמסר לשימוש המפרסמים.

3. מחירי הקליקים בפרסום בפייסבוק נמוכים בהרבה ממחירי הקליקים בגוגל – השיטה של הפייסבוק מאפשרת טווח מחירים זול יחסית לכל סוגי הפרסומות, לעומת גוגל שבו על מילות מפתח תחרותיות יכולים להגיע גם ל-70 שקלים לקליק בודד. אם אתם שוקלים לפרסם באינטרנט, תשקלו ברצינות ואל תוותרו על הפרסום בפייסבוק, כלפחות חלק ממסע הפרסום שלכם.

קישורים ממומנים בגוגל

קישורים ממומנים בגוגל הולכים ותופסים חלקים עצומים משוק הפרסום באינטרנט. למה הפרסום בקישורים ממומנים בגוגל כל כך מצליח? הבעיה העיקרית שבה היו נתקלים המפרסמים, היא שהם לא יודעים איך לפנות בצורה ממוקדת לקהל היעד שלהם ואיפה קהל היעד שלהם באמת נמצא. הרי אם רוצים לפרסם ברדיו, אכן נחשפים למאות אלפי אנשים, אבל המחיר הוא נורא יקר וכמעט ובלתי אפשרי לדעת לכמה מבין האנשים הפרסומת תהיה רלוונטית בכלל. את הבעיה פתרה גוגל, בעלת מנוע החיפוש המעולה. גוגל הציעה למפרסמים לפרסם את המוצרים שלהם ואת האתרים שלהם בין תוצאות החיפוש של גוגל, ליד התוצאות האמיתיות בכל שאילתה נתונה. היתרון הגדול שמציעים הקישורים הממומנים בגוגל, הוא שהפרסומת תופנה אך ורק לגולשים שהמפרסם החליט שהם רלוונטיים. הקישורים הממומנים בגוגל כמעט ומוחקים כל דרך פרסום אחרת שקיימת, בגלל שהיא מציעה פרסום ממוקד וחסכוני מאוד.

איך עובדים קישורים ממומנים בגוגל? המפרסם בונה לעצמו פרסומת בסיסית המורכבת משלוש שורות של טקסט, שאם לוחצים עליהן הן מובילות לאתר או לדף נחיתה, אותו הכין מראש, והוא כולל את כל המידע על המוצר/שירות המוצע למכירה. הנקודה היא שרק גולשים שבאמת מגלים עניין בנושא מסוים יהיו חשופים לפרסומות שעוסקות באותו התחום. בצורה כזו נחסך מהמפרסם המון כסף על חשיפת הפרסומת לגולשים לא רלוונטיים, כאלו שלא מתעניינים במקרר. גם הגולשים מרוויחים מכך, הרי אנשים המעוניינים במקרר, לא בהכרח ירצו לראות פרסומות לצימרים, אבל הם כן ישמחו לדעת על חנויות מקררים. תוכן הפרסומת בקישורים הממומנים בגוגל צריך להיות קצר שיווקי ומבריק כדי למשוך את תשומת ליבם של הגולשים מבין כל התוצאות האורגניות ומודעות הטקסט האחרות מסוג "קישורים ממומנים". הפרסום בקישורים ממומנים בגוגל, הוא ממוקד ומפולח לפי חיפושים של גולשים, מה שהופך את הפרסום דרך קישורים ממומנים בגוגל לפרסום אפקטיבי מאין כמוהו. אנו מנהלים עשרות קמפיינים של קישורים ממומנים ולרשותנו ניסיון וידע שעוזרים לנו להשיג תוצאות מעולות בתחום: מחירי הקלקות (כניסות לאתר) ומחירי המרות (יצירת קשר/ביצוע רכישה ע"י הגולשים).

קידום אורגני

קידום אורגני, הקרוי פשוט קידום אתרים, הוא כנראה המוצר הכי חשוב שיש כיום בתחום האינטרנט. בתחילתו של האינטרנט, כאשר מספר האתרים שהיו באוויר היה מועט יחסית, לא היה שום צורך בקידום אורגני. היו רק עסקים בודדים שהיה להם אתר אינטרנט, כך שהיה די פשוט למצוא את האתרים הללו. המצב הזה השתנה ללא היכר ולא יחזור עוד לעולם. מספר אתרי האינטרנט עולה ועולה בקצב של טור הנדסי עד שמגיעים למצב שבו חיפוש מסוים בגוגל יכול להניב מיליונים רבים של תוצאות. הפיתרון- קידום אורגני: הפיתרון הוא ממש פשוט, להשתמש בחברת קידום אתרים שמציעה שירותי קידום אורגני, שתוכל להביא את האתר שלכם למקום שבו הגולשים יוכלו להיחשף אליו. כיום קיימות חברות רבות המתמחות בנושא של קידום אורגני. מטרתן היא להביא את האתרים של הלקוחות שלהן לדף הראשון בתוצאות החיפוש, במילות המפתח הרלוונטיות לאתר.

רקע: רשת האינטרנט נבנתה מתחילתה בצורה של אתרים הממליצים אחד על השני. אתר בנושא מסוים המעוניין להמליץ על אתר מעניין נוסף בתחום או אתר מעניין בכלל, היפנה קישור לאתר המומלץ. בצורה כזו הגולשים יכלו ליהנות מעוד מידע מועיל, לפחות בעיני בעל האתר הראשון. לאחר שהאינטרנט צמח וקמו אתרים מתחרים רבים בכל תחום, בעלי אתרים וחברות קידום אתרים חיפשו דרך להתקדם בתוצאות החיפוש וכך נולד קידום אורגני, כשהרעיון העיקרי מאחורי קידום אורגני היה ליצור רשת של קישורים "הממליצים" על האתר המקודם, כדי ליצור לו מראה של "פופולאריות" בעיני מנועי החיפוש המדרגים אתרים. כאשר מנועי החיפוש, מבחינים שאתר מסוים זוכה להמון המלצות מאתרים אחרים בתחום, הם מדרגים אותו גבוה בין תוצאות החיפוש, מתוך הנחה שהוא אתר איכותי. כמובן שקידום אורגני מבוסס על עוד הרבה רכיבים אחרים העוזרים בשיפור הדירוג, אך יצירת הקישורים היא הלב של קידום אורגני.

מחירים: מחיריו של קידום אורגני משתנים בין החברות השונות. חברות גדולות בעלות הוצאות תפעוליות נרחבות, יצטרכו לגבות יותר כסף כדי לממן את כל ההוצאות השוטפות שלהן. כמובן שאתכם זה לא צריך לעניין. תחפשו אחר חברות קידום אורגני טובות, בעלות רקורד של הצלחות, שמחזיקות מבנה תפעולי רזה, שלא מעמיס את העלויות על הלקוח. חברות בעלות מבנה תפעולי רזה עם מוניטין בתחום קידום אורגני, יכולות להעניק שירות מעולה וקידום אורגני איכותי, היישר אל ראש תוצאות החיפוש.

עיצוב אתרי אינטרנט

אם יש נושא אחד שהוא חשוב ביותר, אך לא זוכה להכרה מספיקה מבעלי אתרים, הוא עיצוב אתרי אינטרנט. עיצוב אתרי אינטרנט הוא נושא חובה, לפני בנייה או שיפוץ של אתר אינטרנט. אין דרך להפריז בחשיבותו של עיצוב אתרי אינטרנט, הוא אולי החשוב ביותר בכל תורת האינטרנט. אתר אינטרנט בעצם מייצג את העסק באינטרנט. אף לקוח מעולם לא חשב לעצמו את המחשבה הבאה: "אז מה שהאתר לא יפה, העסק עצמו הוא בטח מאוד מושקע ומקצועי, הם פשוט לא רצו לבזבז כסף על עיצוב". מה שלקוח כן חושב או אפילו מרגיש, זה שאם האתר נראה לא טוב, גם העסק נראה די דומה. למה כל כך חשוב להשקיע בעיצוב אתרי אינטרנט? אף בעל עסק המכבד את עצמו, לא היה מסכים שהעסק שלו ייראה פחות ממעולה, הרי אין הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני. אתר האינטרנט של העסק מייצג את העסק שלכם באינטרנט. כל הכללים של המציאות הפיסית חלים גם על האינטרנט. רק כדי להבהיר את הנקודה: הרבה יותר לקוחות יכולים להיחשף לעסק דרך האינטרנט מאשר דרך העסק המציאותי, הרי אם יש לכם עסק בתחום האיטום גגות שנמצא בתל אביב, רק אנשים הגרים בקרבת העסק יכולים להיחשף עליו. לעומת זאת, אם בבעלותכם אתר אינטרנט יפה ואיכותי (לא חייב להיות יקר, ממש לא) וטרחתם להשקיע בעיצוב אתרי אינטרנט, כל אדם בישראל המחפש את המילה איטום, הוא לקוח פוטנציאלי שלכם. המצב הוא כזה, שאם תעצבו ותתפעלו את האתר נכון, תוכלו לוותר על משרדים אמתיים בכלל, הרי אף לקוח לא מבקש לראות את המשרדים של החברה שעושה לו איטום לגג. עיצוב אתרי אינטרנט הוא מקצוע, סוג של אומנות. בעלי אתרים נוטים לוותר על הפונקציה של העיצוב, כדי לחסוך בעלויות, אך הם לא מבינים שזה מקרה קלאסי של חסכת מעט, הפסדת הרבה מאוד. אתר אינטרנט מעוצב הוא נכס מניב לבעליו, הוא מכניס לקוחות מרוצים, המלצות מפה לאוזן וחיקוי על ידי מתחרים. לעומתו אתר אינטרנט לא מעוצב, שבעליו לא השקיע בעיצוב אתרי אינטרנט, רק גורם נזק לבעליו. לקוחות אוטומטית מקשרים בין מראה האתר לבין איכות העסק הפיזי, בעיניהם האתר הוא העסק. אתר שנראה לא טוב, משדר עסק לא מסודר וכזה שלא מרוויח מספיק כסף.