קידום סרטונים ביוטיוב (YouTube)

קידום סרטונים ביוטיוב (YouTube)

Pixability (משרד פרסום המתמחה בקמפיינים ביוטיוב, פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר) פרסמה לאחרונה מחקר חדש, שהראה איך 100 המותגים המובילים בעולם, משתמשים ביוטיוב כחלק בלתי נפרד מהמערך השיווקי שלהם. המחקר גילה, כי כמעט כל אחד מהמותגים האלו, מפגין נוכחות חזקה ביוטיוב. המסקנה: השיווק ביוטיוב הוא חלק מהותי מכל אסטרטגיה של שיווק דיגיטלי.

אתר יוטיוב הוא למעשה אתר עצום, המשפיע רבות על היחסים של מותג מול לקוח, בשוק הדיגיטלי. לשם המחשה: מאז השקתה של יוטיוב, 100 המותגים המובילים בעולם פרסמו בה 258,000 קטעי וידאו ב-1,378 ערוצי יוטיוב, שמשכו למעלה מ-9.5 מיליארד צפיות.

תובנות על שיווק ביוטיוב, מ-100 המותגים המובילים בעולם

הפעילות ביוטיוב ממשיכה להרקיע שחקים וגדלה משנה לשנה. 100 מהמותגים הבינלאומיים, פרסמו יותר מרבע מיליון קטעי וידאו ביוטיוב, לעומת אשתקד ומחירי הפרסום ביוטיוב ממשיכים לעלות. מגמה זו אינה מראה סימני דעיכה.

כמה נקודות שחשוב לדעת:

  1. כדי שהקמפיין ביוטיוב יצליח, חשוב לשווק את הסרטונים בחכמה. שיווק הסרטונים חשוב לא פחות מהפקתם! רוב המותגים אינם מצליחים לשווק את תוכן הווידאו שלהם, באותה יעילות שבה הפיקו את הסרטונים.
  2. המותגים המובילים בעולם משתמשים בפרסום ממוקד ב-YouTube, על בסיס יומי.פרסום עקבי מידי יום, מעלה את כמות המנויים באותו ערוץ שבו פורסמו הסרטונים ומעודד מעורבות גולשים.

שיטות העבודה מומלצות לשיווק ביוטיוב (לפי Pixability):

  1. להיות “מכונה משומנת” המייצרת סרטונים. לשם המחשה:
  • למותגים המצליחים ביותר בעולם, יש הרבה יותר סרטונים (50% יותר) המתפרסמים בערוץ שלהם, לעומת המותגים המתחרים הפחות מוצלחים.
  • המותגים המובילים ביותר בעולם מפרסמים בקביעות תכנים רבים ביוטיוב.
  • מותגים רבים מפרסמים בממוצע כ-78 סרטונים לחודש. מותגים מובילים בתחום המדיה מייצרים אף יותר: קרוב ל-500 סרטונים בחודש!

2. קחו את הנושא של אופטימיזציה לווידאו וקידום סרטונים ביוטיוב ברצינות.

יוטיוב הוא מנוע החיפוש השני בגודלו, כך שפרסום יעיל והשגת מיקום גבוה של סרטוני יוטיוב ברשימת התוצאות, הן קריטי להצלחה של כל מותג.

  • חוקי ה-SEO עבור יוטיוב הם שונים לעומת קידום אתרים מסורתי.
  • גוגל מעדיפה דפי אינטרנט עם סרטוני יוטיוב המוטמעים בתוכם.
  • 25% מ-100 המותגים המובילים בעולם, משקיעים רבות בסרטונים ובערוצים שלהם, לעומת כל השאר.

3. אל תיפלו במלכודת; סרטון באיכות פחות גבוהה, עשוי להצליח לא פחות מסרטון איכותי להפליא.

  • משווקי יוטיוב מייצרים סרטונים במגוון איכויות. יש לשים דגש על הכמות, לאו דווקא על האיכות. הווידאו אינו חייב להיות מצולם באיכות הכי טובה. סרטונים בעלי איכות פחות גבוהה, עשויים להיות מועילים באותה מידה.

4. כשזה מגיע לקידום ביוטיוב, המנטרה שלכם צריכה להיות “לא להפסיק לצלם”!

  • משווקי וידאו מוצלחים, אינם מהססים לייצר סרטוני וידאו עבור קהל מצומצם מאוד.

5. הוספת תוכן חשובה יותר מאשר הוספת ערוצים נוספים.

  • ולראייה: 37% מכלל הערוצים לא עודכנו בתוכן חדש, למעלה מ-120 ימים.
  • משווקי יוטיוב מוצלחים, מתמקדים בקהלי יעד ספציפיים.

6. לערב את הקהילה שלכם עם המדיות החברתיות שלכם

  • הסרטונים של המותגים הבינלאומיים זוכים לתנועת גולשים רבה, בין היתר בזכות פייסבוק וטוויטר, שהן בין המקורות החשובים ביותר לחשיפה לגולשים.
  • מסיבה זו, חשוב, לעתים קרובות, לשתף קטעי וידאו ברשתות החברתיות שלכם. תוכן וידאו נחשב לתוכן אטרקטיבי לשיתוף, כך שהסרטון שלכם עשוי להפיץ את עצמו ברשתות החברתיות.

שיווק וקידום סרטוני יוטיוב, עבור עסקים קטנים

כאשר מדובר על שיווק וקידום סרטוני יוטיוב עבור עסקים קטנים, אפשר לבצע את 12 האסטרטגיות הבסיסיות הבאות, שיעלו את דירוג הסרטון שלכם ויביאו תנועת גולשים איכותית לערוץ שלכם:

1. השתמשו במגוון הכלים הזמינים, שמעמידה לרשותכם יוטיוב. לדוגמא, לפני שאתם מעלים את הסרטון: חשוב לספק כותרת ותיאור מפורט ומדויק עבור כל אחד מהסרטונים שלכם. זאת, מכיוון שתגיות משחקות תפקיד חשוב בקידום הסרטון. לכן, כדאי להכניס מילות מפתח רלוונטיות, בתוך הכותרות לסרטונים.

2. השתמשו בקריאה לפעולה בתוך הסרטונים שלכם, כדי לעודד אנשים לאהוב, לשתף או להגיב על התוכן שהם צפו בו.

3. התחילו לקדם ולהפיץ את הסרטונים שלכם בקרב האנשים שאתם מכירים, כולל חברים, קרובי משפחה ולקוחות. בקשו מאנשים אלו לצפות בסרטונים שלכם ולשתף אותם עם חברים.

4. נצלו את העוצמה והיכולות של אתרי הרשתות החברתיות באינטרנט, כדי לקדם את הסרטונים שלכם. חשוב שתהיו פעילים בפייסבוק, גוגל פלוס וטוויטר, כמו גם בפלטפורמות חברתיות אחרות. הקפידו להפגין נוכחות באינטרנט עבור העסק שלכם בפייסבוק או בגוגל פלוס. לאחר מכן, השתמשו ב”נוכחות” הזו כדי לקדם את הסרטונים שלכם.

5. הטמיעו ושלבו קטעי ווידאו שיצרתם, באתר ובבלוג של החברה שלכם.

6. שלחו ללקוחותיכם קישורים לסרטונים שלכם, באמצעות דוא”ל (דיוור אלקטרוני).

7. השתמשו בטכניקות של יחסי הציבור, כמו הודעות לעיתונות או פנייה לבלוגרים, עורכים, כתבים ומפיקים. זאת, כדי לזכות בסיקור תקשורתי חינמי לסרטונים שלכם, בתקשורת ה”מיינסטרים”. פנו בעיקר לבלוגרים מהתעשייה שלכם, כדי להגיע לקהל היעד המבוקש.

8. וודאו שהסרטונים שלכם “מאונדקסים” במנועי החיפוש וניתן להגיע אליהם בקלות. חשוב מאוד שערוץ היוטיוב שלכם יופיע גם לא רק בגוגל, אלא גם במנועי החיפוש מצליחים נוספים, כמו Yahoo! ו-Bing. לאחר מכן, התחילו להתמקד באסטרטגיות ה-SEO שלכם, כדי להעלות את מיקומי הסרטונים במנועי החיפוש.

9. נסו לשתף פעולה עם חברות אחרות, שכבר הצליחו במסע הפרסום שלהן ביוטיוב ויודעות איך “לעשות את זה נכון”. תוכלו גם לפנות לחברה מתחרה ולשתף עמה פעולה, מכיוון שהיא כבר פונה לאותו קהל יעד שאתם פונים אליו. אסטרטגיה זו מעט בעייתית, מכיוון שמדובר בתחרות ישירה של החברה המתחרה עם העסק שלכם. במידה ותצליחו, תוכלו ללכוד את תשומת ליבם של הצופים והמנויים של החברה אשר משתפת פעולה עמכם.

10. התחילו לקדם את ערוץ יוטיוב שלכם, בתוך הקטלוגים והחוברות המודפסות של החברה ואף בניוזלטר של החברה.

11. שקלו את האפשרות, לשלם עבור פרסום לפי מילות מפתח ביאהו, בינג ופייסבוק. תוכלו גם לקדם את סרטון הווידאו באמצעות גוגל אדוורס. פרסום ממומן הוא כלי מאוד יעיל וחזק, עבור קידום סרטוני יוטיוב.

12. אם יש לכם תקציב מתאים, שיכרו חברה המציעה שיווק וידאו דרך יוטיוב. חברה כזו תסייע לכם ליישם את הקמפיין שלכם, דרך סרטונים.

המטרה של פרסום ביוטיוב, היא: לעודד את הגולשים שלכם להגיב על הסרטונים ולהניע אותם לבצע פעולה. מעורבות גבוהה מצד הגולשים, תוביל לשיתופים רבים ברשתות החברתיות והתוצאה: עלייה מתמשכת במספר המנויים לערוץ שלכם וכן עלייה באינטראקציה החברתית שאתם מנהלים עם הלקוחות שלכם.

לסיום, יוטיוב כבר מזמן אינה רק פלטפורמה שיווקית חביבה. היא משמשת כחלק אינטגרלי מ”מערך שיווקי הוליסטי” (כלומר, שיווק המגיע ללקוחות וללקוחות פוטנציאליים, דרך מגוון נקודות מפגש). לכן, התחילו לחשוב, איך לשלב סרטונים, כחלק מאסטרטגית השיווק שלכם.