היום, לכל חומר ניקוי יש דף מעריצים בפייסבוק. הגולש הממוצע מוצף בפניות והצעות וחיזורים ואין שום סיבה שהוא יחליט לבלות את זמנו הווירטואלי דווקא במחיצת המותג שלך. אין שום סיבה? בודאי שיש. בעזרת כמה טיפים וטריקים, והגיון בריא, נראה לכם כיצד לקחת דף פייסבוק עסקי משמים ולהפוך אותו למקום ייחודי ושוקק חיים. הסיסמא: "הניעו אותם לפעולה".
בואו נתחיל:
1. אספו כמה שיותר מעריצים ותנו להם משהו בחזרה
כולם אוהבים לקבל דברים בחינם ומתת כזה מהווה סיבה ללקוחות פוטנציאליים להתפתות ולאהוב את הדף שלכם בפומבי. אז זרקו להם עצם ותנו להם סיבה קונקרטית לעשות לכם לייק: אתם מקבלים עוד מעריץ למועדון שלכם שייחשף לכל פרסום חדש שתוציאו, והם מקבלים משהו בתמורה. כולם מרוצים. נסו משהו קליל בסגנון "עוד 1000 לייקים ונצא במבצע אחד פלוס אחד! למה אתם מחכים!". הניעו אותם לפעולה.
Source: thephodiaries.com via Paula Holmes on Pinterest
.
2. שאלו אותם שאלות פתוחות
ההיגיון אומר שאנשים יתפתו ללחוץ על "הגב" אם תשאלו אותם שאלה עליה הם יודעים את התשובה. זכרו שעכברי פייסבוק אוהבים לחשוף את עצמם ותנו להם את ההזדמנות לעשות זאת. שאלה בסגנון "מה הצבע האהוב עליכם"? יתאים לסלון מניקור ו"מה עושים כשנשפך קפה על המקלדת?" יתאים לחברת מחשבים. חישבו על הנעה לפעולה. חישבו יצירתי. גולש שיטרח ויענה לכם ירצה אולי שגם חבריו יראו זאת וחשיפה רחבה ככל האפשר היא בדיוק מה שאתם רוצים.
Source: Uploaded by user via Navega Bem Web Design on Pinterest
.
3. צרו עבורם מועדון סודי
עצרו רגע וחשבו: מי בעצם האנשים שעשו לכם לייק? מי שטורח לבוא לדף שלכם וללחוץ על "אהבתי" הם כנראה אנשים שבאמת אוהבים אתכם, או את המוצר שאתם מייצגים. אז תנו להם את ההרגשה שהם מיוחדים במינם. מי לא אוהב להיות חלק ממועדון סודי? פרסמו תמונות אישיות של האנשים מאחורי העסק, תנו למעריצי הפייסבוק דיל ייחודי רק להם עם קוד שיש רק להם. אל תשעממו אותם: מועדון פייסבוק מלא חיים הוא מקום בו הם יסכימו לבלות חלק מזמן המחשב שלהם ואז יחזרו לעוד קצת.
Source: verticalmeasures.com via Link-Assistant.Com on Pinterest
.
4. אל תסטו מהנושא
מי שאהב את הדף שלכם וחוזר בכדי לקרוא מה חדש, מצפה לתוכן הסובב פחות או יותר סביב הנישה הספציפית שלכם. זהו אתגר יצירתי לבוא עם רעיונות חדשים באותו הנושא אבל התמורה תשתלם לכם. רעיונות?
- מוכרים דברים לבית? בקשו ממעריצי הדף שלכם להעלות תמונות של המוצרים שלכם במשכנם החדש.
- כתבו על נושא חם מהאקטואליה וקשרו אותו אל הנישה שלכם. "ביבי ולפיד בישיבות אל תוך הלילה על הרכב הקואליציה? טוב שבבית הקפה שלנו יש מלא קפאין!"
- אנשים אוהבים תמונות יפות וסרטונים משעשעים. צרו או מצאו סרטוני יו-טיוב מיוחדים וחלקו אותם עם המעריצים שלכם. סרטון מעניין מספיק יזכה אתכם ואת העסק שלכם, בלייקים ושיתופים.
5. רוצים להזריק מעט חיים לעמוד הפייסבוק שלכם? ערכו תחרות.
כמו במגרש משחקים מנומנם, תחרות קטנה יכולה לגרם להתגודדות מיידית של כל הילדים. בחרו משהו להעניק שהקוראים שלכם ירצו לקבל והגרילו אותו בין עושי הלייק או מפרסמי תגובה. בין אם זה אינפורמציה חינם, מוצר במתנה או ייעוץ אישי מכם – וודאו שהוא מתאים לנישה ולקהל הלקוחות שלכם. אח"כ, הכריזו על המנצח בדף שלכם. פרגון פומבי יכול להוביל את הזוכה לשתף בכך גם את החברים שלו. ישנן אפליקציות צד שלישי רבות המאפשרות לכם לנהל על גביהן את התחרות וגם לפייסבוק עצמה יש לא מעט חוקים בנושא. עוד על דרישות פייסבוק כאן.
אל תרגישו שאתם לבד בעסק הזה. מרבית העסקים כיום קופצים על עגלת הפייסבוק "כי צריך" ולא מבינים בדיוק למה צריך את זה וכיצד הדבר הזה עובד. התייחסו לעמוד הפייסבוק שלכם ולאנשים שאהבו אותו כמועדון חברים ולא כרשימה סטטית ומצאו רעיונות כיצד לגרום להם להישאר. הניעו אותם לפעולה!
ואם הגעתם עד לכאן, בוא לקרוא גם:
קידום אתרים ושיווק בפייסבוק: שמונה טיפים לשיווק מוצלח
שבוע טוב לכולם!