המדריך המלא ליצירת פיתיון קישורים

המדריך המלא ליצירת פיתיון – קישורים

אז יש לכם אתר ובו תוכן איכותי ממדרגה ראשונה. קידום אתרים אתם כבר יודעים לעשות, או ששכרתם את המומחים הטובים ביותר. מנועי החיפוש כבר שמעו על האתר שלכם, מפת אתר כבר יצרתם והכותרות שלכם מותאמות אחת לאחת עם מילות המפתח החמות. אז למה האתר שלכם לא מופיע ראשון בגוגל?

אחת הדרכים החשובות ביותר להגיע לראש תוצאות החיפוש האורגניות בגוגל היא קישורים המפנים אל האתר שלכם מבחוץ. ולא סתם קישורים. בעבר נפוצו "חוות קישורים" שבצורה מלאכותית ומזוייפת קישרו אתרים אחד לשני. החלפות קישורים בסיטונאות בין בעלי אתרים וחברות קידום נפוצו ובזמנו זה גם עבד.

רק שאז השיקה גוגל את עדכון "פינגווין" והתברר שלא רק שאלגוריתמים משתדרגים עם הזמן, גם רובוטים לומדים מן הנסיון. נכון לעכשיו, מסה של קישורים המפנים אל האתר שלכם אבל נראים מלאכותיים ומאיכות נמוכה לא רק שלא תקדם את האתר שלכם אלא גם תפגע בו בתוצאות החיפוש.

עדכון פינגווין

Source: blogohblog.com via Pavan on Pinterest

.

בכדי לקדם את האתר שלכם אתם זקוקים לקישורים טבעיים מאתרים אחרים המפנים אליכם, ולא סתם קישורים. ככל שהאתר המקשר הוא פופולרי ובעל סמכות גבוהה יותר ברחבי האינטרנט כך גם גדלה חשיבותו והשפעתו של הקישור. כדי להבין, תחשבו שזה כאילו חזרתם לחצר בית הספר. הצעת חברות ממלך או מלכת הכיתה (אתר פופולארי, חזק ומקודם) תזכה אתכם בפופולאריות בן רגע, בעוד שהתחברות עם חבר דמיוני (או אתר תמיכה בהקשר שלנו) לא תעשה פלאים למצבכם החברתי.

מה שמתסכל בעניין הזה הוא שקישורים טבעים מבחוץ נדמים מחוץ לשליטתנו. בעוד שאנחנו בשליטה מלאה בכל מה שקשור לעיצוב האתר, בנייתו, הקידום הפנימי שלו והתוכן אותו אנחנו מכניסים, קישורים חיצוניים המפנים אלינו מצריכים אותנו ליצור מערכות יחסים עם הגולש. לגעת בו ולרגש אותו.

המרדף אחרי הקישורים

Source: wpmu.org via Yuli on Pinterest

.

אחת הדרכים לגרום לאנשים רבים ככל האפשר לקשר לאתר שלכם היא מה שנקרא בעגה המקצועית "Link Baiting" או פיתיון-קישורים. ואם המונח נשמע לכם מעט מפוקפק, אתם לא לבד. ישנם מומחים בתחום הנמנעים לחלוטין מהשימוש במונח לכידת קישורים בטענה שהוא "מלוכלך". הרי מי רוצה להודות שהוא כתב את התוכן המגניב שלו במטרה מובהקת למשוך אליו קישורים?

Source: wpmu.org via Yuli on Pinterest

.

מצד שני, אפילו מאט קאטס אומר שניתן להסתכל על פיתיון-קישורים כעל "משהו מעניין מספיק כדי לתפוס את תשומת לבם של אנשים, וזה לא בהחלט דבר רע". ומי אנחנו שנתווכך עם מנהל תחום ה"ספאם" בגוגל?

אם התוכן שלכם הוא איכותי, מפרה, אינפורמטיבי ומעניין (ובמיוחד אם יש בו חתול) הוא יכול להפוך לויראלי. ואם תהיו כנים, זה מה שבעצם כולנו רוצים. תנו לגולשים לעשות את פעולת השיווק של האתר שלכם. המוני אנשים המפנים אל האתר שלכם יגרמו בתורם לאנשים נוספים להגיעו אליכם. חלקם כאלו שאחרת מעולם לא היו שומעים על האתר שלכם. אם האתר שלכם הוא אתר עסקי, חלקם גם יכולים להפוך ללידים או ללקוחות עתידיים.

אם תבחנו את הרשומות הפופולאריות ביותר בבלוג או באתר שלכם, כלומר רשומות שאליהן מקשרים יותר אתרים מבחוץ, רוב הסיכויים שתבחינו שדפים אלה יצרו ומייצרים משמעותית יותר "נחיתות" מאחרים. גישה לסטטיסטיקות האלה יכולות לתת לכם תוכנות חינמיות ומוצלחות כמו Google Analytics או Statcounter . שימו לב שכל אתר יכול להגדיר תוכן כפיתיון-קישורים בצורה אחרת. אתר פופולארי מאוד יגדיר כך אולי רשומה שמשכה 80 קישורי חוץ, בעוד שאתר מתחיל יגדיר כפיתיון-קישורים רשומה שמשכה מעל 15 קישורים. בחנו את הסטטיסטיקה באתר שלכם לעיתים קרובות ונסו לשחזר את ההצלחה וליצור עוד תוכן בסגנון שכבר הוכיח את עצמו כמנצח.

אין נוסחה חד משמעית לצירת תוכן שיוכל לשמש כפיתיון-קישורים, אבל אספנו בשבילכם מספר עצות טובות מהן כדאי להתחיל.

אז איזה תוכן יכול להפוך לפיתיון-קישורים מוצלח?

1. מדריכים וכתבות "עשה זאת בעצמך". אנשים מעריכים תוכן מושך, קריא ופשוט שפותר להם בעיות והם עשויים לחלוק את העבודה הקשה שהשקעתם עם חברים ולקוחות שלהם ברחבי הרשת.

2. כתבות שערורייתיות. נקיטת עמדה נחרצת, מפתיעה ולאו דווקא פופולארית בנושא "חם" יכולה למשוך אליכם לא מעט תשומת לב. רק היזהרו מלמשוך אליכם יותר מדי אש. אתם בכל זאת רוצים שיאהבו אתכם.

3. הגרלות ומתנות – תנו משהו בחינם. אם זה מדריך כמו בנקודה הראשונה, ספר טוב ושווה ערך בתחום או משהו שסרגתם במו ידכם – זה לא משנה. אנשים אוהבים מתנות ויש מצב שיחלקו את הבשורה עם אחרים, במיוחד אם מעורבת בעניין תחרות כיפית המובילה לזכייה.

4. "מאט קאטס אמר!" – ראיון עם מישהו ידוע בתחום עליו אתם כותבים. אקסקלוסיביות לא תותיר לאחרים ברירה אלא לקשר אליכם.

5. "עדכון פינגווין!" – סקופ. ואם באקסקלוסיביות עסקינן, אם אתם סמכות בתחום מסוים ויש לכם סקופ, סטטיסטיקה חדשה או מידע שלאף אחד אחר אין, שיתוף הקוראים במידע הזה תוסיף לפופולאריות שלכם ותפתה גולשים לקשר אליכם כמקור מהימן.

6. "עדכון פינגווין חדש!" – כותרת שאי אפשר לעמוד בפניה. אבל אם כבר הצלחתם ליצור כותרת עליה פשוט חייבים להקליק, היו בטוחים שהתוכן שווה את המאמץ. קורא מאוכזב לא יחזור.

7. תוכן ויזואלי – כי תמונה אחת באמת שווה אלף כניסות. פיסה ויזואלית, צבעונית ומושכת של מידע המומחש חזותית. אם זה תרשים זרימה, אינפוגרפיקה, אנימציה או איור, אנשים נהנים לעכל מידע מורכב בדרך ויזואלית וגם לעשות לה לייק בפייסבוק. מה שנחמד בעניין הזה הוא שהאיור לא חייב להיות מקורי. כמו שאתם חולקים משהו מגניב בפייסבוק ומקבלים עליו לייקים רק בגלל שחלקתם, גם לכאן העניין הזה קביל. כמו שאוצר במוזיאון מושך קהל בעזרת תצוגת אמנות של אחרים (עם קרדיט כמובן), כך גם אתם יכולים להגיש לקוראים שלכם יצירות גרפיות של אחרים שיכולות לשמש אותן ולמשוך כך קהל. כולם מרוויחים.

מאט קאטס בעיני מקדמי אתרים

Source: clickfire.com via Annie on Pinterest

.

8. תוכן, רבותיי, תוכן. ואחרונה חביבה, העצה הפשוטה והמורכבת מכולן: תוכן מקורי, איכותי ומרגש תמיד ימשוך אליו בסופו של דבר קוראים. קוראים שייהנו מהתוכן שלכם עשויים לקשר אליכם אצלם באתר או בפייסבוק והשאר זה היסטוריה.

לסיכום, פיתיון-קישורים אינו מילה גסה. אף אחד שפותח בלוג או מקים אתר לא כותב למגירה. אנחנו שם בכדי לראות ולהראות וכולנו רוצים את הטוב ביותר עבור התוכן, הבייבי שלנו. אם תשקיעו בתוכן שלכם, Link Baiting עשוי להעלות בחכתכם גם תהילה.

שיתוף:
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook