7 טיפים לקידום אתרים בגוגל למתחילים
בעלי עסקים קטנים, בלוגרים עצמאיים, כתבים חופשיים וסתם חובבי אינטרנט מושבעים שואלים אותנו לא מעט על קידום אתרים בגוגל והאם זו עבודה שניתן לעשות בעצמך, ואנחנו תמיד עונים שזה בערך כמו ללמוד לבנות ארמון חול בסופת הוריקן – אם יש לך את המשאבים והזמן לבנות קיר וקורת גג, יכול להיות שתסתדר, אבל אחרי הכל, אם ממילא שלב ההתלמדות תעלה לך, לא עדיף שאת המשאבים תשקיע בקידום מקצועי ברמה הגבוהה ביותר שיש לשוק קידום האתרים להציע?
ראשי התיבות לקידום אתרים הם SEO, קיצור ל- 'search engine optimization' (אופטימיזציה למנועי חיפוש). אנשים רבים מעוניינים בהתנסות אישית עם אומנות קידום האתרים, וזה לגיטימי ובסדר גמור, החוויה עוזרת בהבנת רמת המורכבות שבקידום אתרים למנועי חיפוש וספציפית לגוגל, תורמת לשמירה על יוקרת התחום ומסייעת ללקוחות להבחין בין מקדמי אתרים בגוגל מקצועיים ואיכותיים לבין החובבנים.
המוטו שלנו הוא – ההשכלה מסייעת לכולנו.
למי מכם שמחפש להשכיל בתחום קידום האתרים, בין אם לקידום העסק המשפחתי, הבלוג הפרטי או בבוא העת לנסות לפרוץ לשוק קידום האתרים בגוגל, להלן 7 טיפים בסיסיים עבור מקדם האתרים המתחיל.
אילוסטרציה שטחית להבנת קידום אתרים – SEO
נתחיל בתיאור תמציתי מאוד לאיך עובד תהליך הקידום.
חברת גוגל פיתחה במהלך השנים אלגוריתמים אוטומטיים שתפקידם לדרג אתרי אינטרנט. האלגוריתמים שולחים מה שנקרא "עכבישים" ('spiders') במטרה "לזחול" דרך אתרים (משמע לסרוק אותם) ולבחון למעלה מ- 100 אינדיקטורים על מנת לקבוע אם האתר והדפים שמרכיבים אותו בעלי ערך לגולשים או לא. האינדיקטורים כוללים קישורים נכנסים מאתרים אחרים, ותק האתר, תנועת גולשים, תוכן רענן ומקורי ועוד.
קידום אתרים בגוגל הוא האומנות לוודא שהעכבישים הללו מרוצים ממה שהם מגלים בסריקה. מדובר בתחום מורכב ביותר שמשתנה בכל עת, אם כי בתוך כל התוהו ובוהו, ניתן להצביע על כמה אלמנטים קבועים שלא השתנו הרבה מאז שגוגל נכנסה לחיינו.
7 טיפים בסיסיים לקידום אתרים – SEO
1. רישום כתובת אתר ושרת אחסון משלך
הדבר הראשון שצריך לדעת הוא שהאתר צריך כתובת (הדבר הזה שמופיע כשורת URL בראש הדפדפן) ושרת דרכו מאחסנים את כל התכנים של האתר. סוד קטן – שרתים חינמיים לא מסייעים למאמץ הקידום שלך. מדוע? ובכן, מומחים רבים משערים שאם היית רציני בתחומך, היית משקיע את המשאבים הדרושים בשירות אחסון מקצועי וכך גם גוגל – הוא רוצה להבטיח שהגולשים יחשפו אך ורק לאתרים מקצועיים של אנשים רציניים וחברות אמינות.
2. פתרון בעיות עם תוכן מקורי
חשוב לזכור שמטרתו העיקרית של גוגל לספק ללקוחותיו תוצאות חיפוש רלוונטיות ושימושיות, וכל מה שהחברה עושה בנוי סביב הרעיון הבסיסי הזה. בהבנת הרעיון הבסיסי מאחורי מנוע החיפוש מספר אחד בעולם, הדבר החשוב ביותר שתוכלו לעשות לטובת מאמץ הקידום שלכם הוא יצירת מאסה של תוכן שימושי שפותר לאנשים בעיות או עונה לאנשים על שאלות. אם גולשים מוצאים את התוכן שלך שימושי, הם ישתפו אותו ברשתות חברתיות, גוגל יבין שהתוכן שימושי ויעניק לאתרך נקודות זכות לדירוג גבוה יותר.
המונח "תוכן מקורי" הוא הרבה יותר מכתיבת תוכן בימינו. כדאי להתחיל להרחיב:
- תמונות: שימוש רחב בתמונות איכותיות ומקוריות מסייע למאמץ הקידום בכך שחווית הגולש הופכת נעימה יותר, אינטראקטיבית ואנשים עשויים לשתף את הפוסט רק הודות לתמונות המרשימות.
- וידאו: צלמו הדרכות או הודעות עם מצלמת האינטרנט שלכם. העלאת סרטונים לאתרכם, או העלאת סרטונים ליוטיוב, מוסיף תנועת גולשים לאתר, משפר את חווית המשתמש וגורם לגולשים לבלות זמן רב יותר באתרכם.
- פודקאסט: iTunes גודלת במהירות בעוד אנשים רוכשים ניידים חכמים איכותיים יותר ומבלים יותר זמן מחוברים למכשיר.
- כלים ותוספים: הנקודה הזו אולי תדבר רק למתקדמים או מי שברשותו משאבים פנויים. אם ביכולתכם לפתח כלי או תוסף (גם פשוט) ולהעלותו לאתרכם, תבטיחו לעצמכם חשיפה טובה לעכבישים של גוגל. גוגל פשוט אוהבת כלים ותוספים שמעניקים לאנשים ערך מוסף.
הרעיון הכללי הוא לבנות מערכת יחסים עם העוקבים שלכם על ידי הצעת עזרה כלשהי. המשמעות תהיה יותר עוקבים, יותר שיתופים ודירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
3. בניית קישורים באופן טבעי
כמעט ואין מישהו בשנת 2016, שלא שמע על המונח "קישור נכנס" (באנגלית, 'Backlink') כשזה נוגע לתחום קידום אתרים בגוגל. אם טרם שמעת על המונח, "באקלינק" הוא תוכן לחיץ שמקשר לאתר שלך מאתר אחר. עם זאת, חשוב להבין שלא כל קישור זהה:
- לעולם אל תקנו קישורים: שמענו אינספור עדויות על מקדמי אתרים שרכשו קישורים עבור לקוחותיהם. הקישורים זוהו על ידי גוגל כקישורים מפוקפקים וגוגל העניש את בעלי האתר על ידי.. הסרה מהאינדקס! בשום פנים ואופן לא לקנות קישורים.
- מקור הקישורים חשוב: האתר ממנו יוצאים הקישורים חשוב ביותר. אם מדובר באתר בעל וותק ודירוג גבוה בעצמו, הקישור יוקרתי יותר. (קישור אחד מאתר איכותי ומוכר, שווה פי כמה ממאות קישורים מאתרים קטנים).
- טקסט העוגן חשוב: טקסט עוגן הוא המשפט בו נעשה שימוש כקישור. למשל, אם אתרכם עוסק בקידום אתרים בגוגל, קישור עם טקסט עוגן רלוונטי יראה כך: קידום אתרים בגוגל.
כאמור, הדרך הטובה והבטוחה ביותר לבנות קישורים נכנסים איכותיים היא לכתוב תוכן מדהים ואיכותי שיפורסם כפוסט אורח בבלוגים שעוסקים בנישה שלך.
4. אופטימיזציה של כל הנישה שלכם
הנקודה הזו יכולה להוות בסיס למאמר שלם אבל ננסה לתמצת. תחשבו על SEO כמורכב מ-2 רכיבים: הרכיבים שמחוץ לאתר שלכם (כגון מדיה חברתית וקישורים נכנסים) ורכיבים בתוך האתר (כגון תוכן תמונות ועוד).
אופטימיזיציית האתר משמעה להעניק לגוגל את ההבטחה לאמינות בנוסף לעזרה שאתם מעניקים לגוגל במציאת התוכן שלכם בקלות. להלן חלק מהצעדים שניתן לעשות כדי להיראות אמינים בעיני גוגל:
- קידוד נקי: ודאו שהקוד מאחורי האתר בנוי בצורה קריאה וברורה לעכבישים של גוגל. גוגל מניח שאם חוויית המשתמש של הרובוטים העכבישים שלו נוחה, היא נוחה גם לגולשים.
- מהירות טעינה: אתר שטוען מהר מדורג טוב בעיני תוכנות בדיקת חוויית המשתמש של גוגל. תוכלו לבדוק את מהירות אתרכם – בקישור הבא.
- ניקיון קישורים שבורים: ודאו לנקות כל זכר לקישורים שבורים שמובילים לשום מקום (מופיעים בדרך כלל כהודעות שגיאה 404). גוגל מזהה אותם כפגיעה רצינית בחוויית המשתמש וכתוצאה, מעניש אתכם בדירוג.
5. התקנת מפת אתר (Sitemap)
אחד הדברים הקלים ביותר שניתן לעשות לסייע למאמץ קידום אתרכם בגוגל הוא להתקין מפת אתר – קובץ שמעניק מפה שלמה של אתרכם למיפוי קל יותר על ידי הרובוטים של גוגל. המפה למעשה מציינת בפני הרובוטים את הפוסטים, העמודים והארכיונים בצורה היררכית ונכונה מבחינה מבנית.
בניית מפת אתר לא נעשית באופן ידני בימינו והרשת מציעה מגוון יישומים שיוצרים את מפת האתר באופן אוטומטי. היישומים יכולים להגיע ברמת שרת האחסון או יישום שיותקן בלוח הבקרה של אתרכם.
6. תגובות לבלוגים של אחרים
חלק מאסטרטגיית SEO אפקטיבית הוא תגובות בבלוגים ואתרים אחרים. בחלק מאתרים סמכותיים, תוכלו להשאיר תגובה עניינית שקשורה לנישה שלכם ובה תציינו את שם המותג שלכם למיקסום החשיפה. כמו כן, חלק מהאתרים הללו מאפשרים ציון קישור עם טקסט עוגן בגוף התגובה. רבים יטענו שהאסטרטגיה הזו כבר לא תקפה הודות וגוגל שואף לנטרל קידום אתרים אורגני שאינו טבעי, ויש אמת בדברים במידה רבה. עם זאת, אם נעשה נכון, השארת תגובות בבלוגים ואתרים במינון הנכון, עדיין יכולה לסייע רבות לקידום האתר שלכם.
7. בניית ערוצי מדיה חברתית במלוא העוצמה
כפי שציינו קודם, מומלץ מאוד להתמקד על בניית ערוצי תקשורת מדיה חברתית כחלק מאסטרטגיית קידום האתרים שלכם, בנוסף למאמץ בניית תנועת גולשים לאתרכם. מדוע? משום שגוגל פונה היום לרשתות החברתיות עבור סימנים אודות סמכותיות של אתרים ומאמרים. אם אלפי אנשים מצייצים מאמר למשל, סיכוי טוב שהמאמר בעל ערך. הסוד לכך הוא כמובן לבנות מערך עוקבים נאמנים ולכתוב תוכן מדהים שפשוט לא יעבור ללא שיתוף.
להלן חלק מהדברים שמומלץ להתחיל לעשות:
- ציוץ "שחקנים גדולים": הכירו את השחקנים הגדולים בתחומכם ובנו מערכת יחסים עמם על ידי שיתוף אחראי של התכנים שלהם בטוויטר. עם הזמן, תוכלו לבקש מהם לשתף משהו שלכם.
- הוסיפו ערך מוסף נפרד: צייצו והעלו לפייסבוק עובדות או עצות שלא מופיעות בשום מקום באתר שלכם. כך תעניקו לאנשים משאב נוסף להתחבר אליו עבור תוכן.
- שתפו אחרים: ככל שתשתפו יותר תכנים מבלוגרים ואתרים אחרים, כך יגבר הסיכוי שהם בתמורה ישתפו תכנים שלכם. "תנו מעצמכם והעולם יחזיר לכם."
סיכום קידום אתרים למנוע החיפוש גוגל
אלה רק חלק מטכניקות קידום אתרים בסיסיות שכל מתחיל יוכל לבצע. כמובן שכאן לא מסתיים תהליך הלמידה. קידום אתרים הוא תחום מתפתח דינמי שמתשנה בכל עת. השינויים לרוב תלויים בשינוי האלגוריתמים שגוגל מבצע מפעם לפעם בניסיון להעניק לגולשים את חוויית המשתמש הטובה ביותר על ידי הענקת תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר עבורם.
רבים רואים במאמץ של גוגל להתייעל ניסיון שפל "לנקות" את הרשת מאתרים קטנים לטובת הגדולים. אף על פי שיש אמת מסוימת בדבר, למטבע שני צדדים – גוגל אכן רוצה לנקות את מנוע החיפוש שלו מאתרים שלא עונים על דרישת ציבור הגולשים, אך הודות לכך מעניק לנו את התמריץ למקסם את יכולותינו להעניק חוויית משתמש מושלמת עבור אחרים. גוגל גורם לנו להיות טובים יותר, עם עצמנו ועם אחרים.
צוות אביב יועצים ישמח לעמוד לשרותך בכל שאלה, יעוץ קידום אתרים בגוגל או בקשה.
התקשרו עכשיו: 03-7921211 | 052-3290967 (מיכה)